VM POS til events

15. december 2021

Der er mange ting, der skal falde i hak for at arrangere en begivenhed. Blandt andet skal der pludselig i et telt eller på en festivalplads, være kasseløsninger til events, samt adgangskontrol, der fungerer problemfrit, så tusinder af mennesker kan handle på kort tid. Alt sammen uden, at der er tid til at installere og teste løsningerne.

Det oplever VM POS en stigende efterspørgsel på. Især fordi kontanter forsvinder som betalingsmiddel, og så er der brug for en anden løsning, som med garanti virker.

25 gange om året tager folkene i VM POS ud for at sætte deres mobile løsning op til et arrangement, hvor man har valgt at leje et betalings-setup med kasser, adgangskontrol og netværk. Det er for eksempel festivaler som Rock Under Broen, Sølund musikfestival og Bork Festival, fortæller Peter Gorm Andersen fra VM POS.

Selskabet har flere års erfaring med såvel festivaler, som koncerter og sportsstævner rundt om i Danmark. Løsningerne kan bruges til mange typer begivenheder og salg. For eksempel også til salg af fyrværkeri, som der er lavet særlige pakkeløsninger til.

Udfordringer og løsninger

En af udfordringer ved festivaler og sportsstævner er, at kasseløsninger til events ofte skal betjenes af frivillige. Derfor er der lagt vægt på at systemet er let at betjene og kun kræver en kort oplæring.

Peter Gorm Andersen fortæller, at der er flere løsninger, man kan leje. Til større arrangementer er der en All Inclusive løsning, hvor der bare skal være en internetforbindelse. Så klarer VM POS resten med netværk til kasseterminaler og opsætning af terminaler og service undervejs, samt nedpakning bagefter.

Men man kan også vælge en løsning, hvor arrangørerne selv står for opstilling og nedtagning.

Desuden er der to typer af kasseløsninger. Man kan vælge en lille håndholdt model, som kan tages med rundt i baren eller på pladsen. Og så er der en større, stationær terminal, som både har en stor skærm og en mindre, som vender ud mod publikum.